בדיקת מסירה למעלית חדשה
נכנסתם לדירה בבניין חדש? בשעה טובה!
יחד עם הבניין תימסר גם המעלית לשימוש הדיירים בבניין, זהו הליך בו חברת המעליות שסיימה את התקנת המעלית מעבירה את המעלית לאחריות הדיירים.
בדרך כלל נציגי הדיירים שיקבלו את המעלית יהיו הדיירים שנכנסים ראשונים להתגורר בבניין.
אל תעשו את זה לבד!
מדוע נדרשת בדיקה לפני מסירת המעלית?
ישנם בניינים רבים בהם מעלית חדשה שנמסרת לשימוש, חווה תקלות רבות מהממוצע, הכוללות תקיעות, השבתות, תיקונים, החלפת חלקים ועוד.
חברת המעליות מתרצת זאת לעיתים ב"חבלי לידה של מעלית חדשה" וזה נכון שישנן תקלות שאינן צפויות אך אפשר להפחית משמעותית את כמות התקלות,
איכות הנסיעה, הבטיחות והארכת תוחלת החיים של המעלית בבדיקה אחת פשוטה לפני קבלת המעלית.
איזה סוג של בדיקה יש לבצע?
לעיתים קרובות נציגי הדיירים שמקבלים את המעלית אינם מבינים במעליות וברוב המקרים גם חסרי רקע טכני. חשוב להבין שהמעלית אינה רק לחיצה על לחצני ההפעלה ונסיעה בין הקומות, יש לוודא שהמעלית הותקנה לפי כל התקנים הרלוונטיים ביניהם תקני המעליות, תקנות החשמל, תקנות הבניה, נגישות וכו'.
ישנן בדיקות רבות שיש לבצע רק על ידי מומחה למעליות אשר יש לו גישה לפיר המעלית, בור הפיר ואזורים טכניים בפיר.
בנוסף לבדיקות הפיזיות יש לוודא שנמסרים כל המסמכים הרלוונטיים ונחתם חוזה שרות שאינו כובל אתכם- הדיירים ואכן יעניק לכם שירות ראוי מחברת המעליות.
כיצד מתבצעת הבדיקה?
תחילה נקבעת פגישת מסירה ראשונה יחד עם נציגי הדיירים, הקבלן, חברת המעליות ויועץ מומחה למעליות.
מתבצעת נסיעה במעלית בין הקומות ובדיקה פיזית של המעלית, נרשם פרוטוקול המתאר את פרטי המעלית והליקויים המתגלים בבדיקה.
בנוסף לבדיקה יועץ המעליות מבקש את כל המסמכים הרלוונטיים ומאגד את כל החומר לתיק מעלית שיימסר בסיום הבדיקה לוועד הדיירים של הבניין.
לאחר סיום הפגישה בשטח נקבע מועד נוסף למסירה הסופית ובו מגיע היועץ לבדיקה חוזרת ומוודא שטופלו הליקויים.
לבסוף, מתבצעת מסירה סופית של המעלית לשימוש הדיירים.
מה קורה אם התקלות ממשיכות?
חברת השירות אחראית לטפל בכל הליקויים ולתת שירות לשביעות הדיירים כפי שנחתם בחוזה השירות.
במידה וישנה תקלה חוזרת שאינה ניתנת לפתרון ניתן להיעזר ביועץ המעליות לפתרון התקלה מול חברת המעליות (השירות כרוך בעלות נוספת).
אפשרות נוספת היא להשתמש בשירות "בקרת שירות" בו יועץ המעליות מלווה את המעלית בשירות השוטף שלה, מוודא שהטיפולים והתיקונים נעשים כנדרש, מפקח על חברת השירות ועל המחירים ודואג לאינטרסים של דיירי הבניין.
השירות של יועץ המעליות מעלה את איכות השירות המתקבל מחברת המעליות ומוריד את העליות שלה.
ערן חוביאן- יועץ מומחה במעליות, מהנדס מכונות ומנהל פרויקטים בתעשייה, אשר יעץ לחברות ואנשים פרטיים בנוגע לעשרות מעליות,
יבצע עבורכם בדיקת מסירה למעלית כך שתוכלו להיכנס לבניין המגורים החדש שלכם בראש שקט. לקריאה נוספת…
קיבלתם מעלית חדשה? השאירו פרטים כאן
